Hejsan. Jag heter Victor Söder och är PR-ansvarig i PiG. Född och uppvuxen i Gävle, läser grundlärarprogrammet F-3 och är inne på mitt tredje år av fyra.

Varför du valde att plugga det du gör?
Idén väcktes under en praktikperiod i 9an, då hamnade jag på en lågstadieskola och tyckte det var grymt roligt, så därför har det funnits i bakhuvudet sedan dess. Har inte ångrat beslutet för en sekund hittills.  

Vad är det bästa med Högskolan i Gävle?
Att den ligger i Gävle. Plus att det finns många trevliga människor som strosar omkring här och var.

Vilken alkoholhaltig dryck är din favorit?
Öl, mer eller mindre alla sorter som finns!

Vilket är det bästa märket på din ove?
Är lite svag för “vinglig last”, helt klart. Rätt nöjd med många andra också, till exempel mitt General-lock och Gefle IF. Saknar ett Brynäsmärke dock.  

Om du var en möbel, vilken möbel skulle du då vara?
Den är svår, men någonting som har att göra med vila. En säng, soffa, fåtölj etc. Eller en saccosäck kanske. Helst en röd.  

Vilket djur skulle du vilja vara och varför?
En pilgrimsfalk, som är den snabbaste fågeln och således ligger en resa till ett varmt land inte så långt borta. Har hört att det finns speciella hotell för fågelarter.  
 
Soundtrack of your life?
Nyan cat - Nyan cat theme

Om du skulle lägga ut en bekännelse på Gävlestudentens bekännelser, vad skulle den då handla om?
Jag skulle agera sur gubbe och be folk sluta ljuga. Efter åratal på Flashback så känner jag igen ett troll när jag ser ett! Och för det andra, så skulle jag vilja skriva “VI VET ATT NI HAR SVÅRT ATT KONCENTRERA ER I BIBLIOTEKET PGA SNYGGA MÄNNISKOR, ALLA BEHÖVER INTE SKRIVA DET. Ungefär så. Haters gonna hate.  
 

Kommentera

Publiceras ej