Jag heter Amanda och jag är ledamot i PiG styrelsen. Jag kommer från Borlänge ursprungligen och studerar till förskollärare. Jag är inne på termin 4 på utbildningen. Varför jag valde att plugga till förskollärare har sin grund i att jag alltid har gillat barn ända sedan jag va liten och jag har alltid beundrat människor som vill hjälpa småbarn och ta hand om dem. Jag visste redan när jag var 16 år att jag ville bli förskollärare och gick på Barn och fritidsprogrammet innan Högskolan. 
 
Vad är det bästa med Högskolan i Gävle?

Det bästa med Högskolan Gävle är att det är en sån härlig känsla på Kåren! Trevligt folk som går all in på teman!

Vilken alkoholhaltig dryck är din favorit?
3 apor vitt vin.

Vilket är det bästa märket på din ove?
Bazinga!

Om du var en möbel, vilken möbel skulle du då vara?
Då skulle jag vara en garderob.

Vilket djur skulle du vilja vara och varför?
En delfin för att jag älskar havet! 

Soundtrack of your life?
Gold - Gabriel Rios
 
Om du skulle lägga ut en bekännelse på Gävlestudentens bekännelser, vad skulle den då handla om?
"Läraren tyckte jag såg pigg ut en dag i skolan men själva verket va att jag hade supit hela natten till halv 6 på morgonen och sovit 2 h". 

Kommentera

Publiceras ej