Hans Malmqvist - Ledamot. Uppväxt i Sörmland nära Nyköping och har bott några år i Linköping i östergötland. Pluggar nu min fjärde termin på förskollärarprogrammet.

Varför du valde att plugga det du gör?
För att barn är underbara och för att skona mina öron Många jag känner höll på att tjata ihjäl mig om att jag skulle passa som förskollärare :) 

Vad är det bästa med Högskolan i Gävle?
Lagom stort och har awesoma studenter som går där ;) Som gammal militär får man även lite hemkänsla.

Vilken alkoholhaltig dryck är din favorit?
Vin och groggarna på kåren. 

Vilket är det bästa märket på din ove?
Hellno Kitty disaproves CSN.

Om du var en möbel, vilken möbel skulle du då vara?
Gillar att lata mig så hängmatta skulle jag nog helst vara.

Vilket djur skulle du vilja vara och varför?
Utekatt. För då skulle jag chilla, klättra, gå på upptäcksfärder, jaga oskyldiga små djur och se gullig ut för att få som jag vill. Precis som jag gör nu förutom att jaga oskyldiga djur! 

Soundtrack of your life?
Naruto

Om du skulle lägga ut en bekännelse på Gävlestudentens bekännelser, vad skulle den då handla om?
Va på förfest med mycket starksprit på midgård innan en kårkväll. På väg till kåren kommer jag på att jag glömt både plånbok, jacka och mobil hos den som vi förfesta hos. Får låna nyckeln. Väl där behöver jag tömma blåsan på muggen. Slutar med att jag spyr i en papperskorg och ett uppvaknande 6 timmar senare med 16 missade samtal och två medelanden. Det ena från ägaren som undrar va fan jag tog vägen med nyckeln, det andra är från min f.d. nollerektor som undrar var fan jag är med den där jävla nyckeln.

Kommentera

Publiceras ej