Tjaaa!

Mitt namn är då Joakim(Jocke) Åberg, är vice ordförande för Pedagogerna i gävle, har även tidigare suttit som ledamot. Flyttade hit för mer eller mindre 2 år sedan och är tidigare ifrån Östhammar/Uppsala/Stockholm/Norrtälje, lite överallt. Flyttade hit då sommaren 2013 för att plugga till ämneslärare i engelska så ja, det är det jag gör just nu!

Varför valde du att plugga det du gör?
Tycker om engelska, vill jobba med människor. Kände att det var bästa valet för det jag vill göra helt enkelt! Sen valde jag Gävle för att jag hade tidigare kontakt med staden. Sen har jag nästan alltid fått följdfrågan varje jag inte bara valde att studera i Uppsala då det egentligen var närmre, och det är det självklara valet att morsan gjorde mig galen hemma.

Vad är det bästa med Högskolan i Gävle?
Atmosfären, människorna och studentlivet. Sämsta måste dock vara att alla tycker andras liv är mera intressanta än deras egna, skitsnacket går i 200km/h. Men det kan ju även vara intressant! Så bara positivt.

Vilken alkoholhaltig dryck är din favorit?
Vodka blandat med kärlek och bra beslut. Alternativt vodka vatten (med en släng redbull, ALLTID redbull).

Vilket är det bästa märket på din ove?
Vinglig last beskriver nog mig rätt bra, så kör på det. Mina andra märken syns inte så mycket. Har en tendens att fimpa på dom..

(Älskar dock våra inofficiella Familjen Fluff märken också! ”shoutout”)

Om du var en möbel, vilken möbel skulle du då vara?
Badrumsmatta, mörkt, nära till toalett och dusch. Vad mera behöver man? (Ja, det är en möbel)

Vilket djur skulle du vilja vara och varför?
Katt. Finns inga andra djur. Katter FTW.

Soundtrack of your life?
Är ofta bakis, och alla borde väl veta att bästa bakislåten någonsin är ”James blunt - you’re beautiful”.

Om du skulle lägga ut en bekännelse på Gävlestudentens bekännelse, vad skulle den då handla om?Förmodligen något dumt jag gjort, alternativt något mina närmre vänner gjort.

Kommentera

Publiceras ej