Jag heter Malin Frisk och är sexmästarinna i Pedagogerna i Gävle. Jag är från Mackmyra i Valbo, nu bor jag i Gävle. Började plugga 2012 och är inne på mitt tredje år av fem på ämneslärarprogrammet i Svenska och Religion. 

Varför valde du att plugga det du gör?
Jag vill jobba med ungdomar och utlärning. Jag älskar ämnet svenska och helt plötsligt en dag kändes det här med att bli lärare naturligt, något jag behövde göra helt enkelt.

Vad är det bästa med Högskolan i Gävle?
För mig gjorde högskolan att jag fick se en helt annan del av Gävle. Men jag har också träffat vänner för livet, människor jag aldrig skulle ha träffat annars.

Vilken alkoholhaltig dryck är din favorit?
Prosecco, till och med lyxigt i plastmugg!

Vilket är det bästa märket på din ove?
“Ni ska kalla mig Herr gris”, det märket känns bara rätt.

Om du var en möbel, vilken möbel skulle du då vara?
En pall, står i hörnet för det mesta men är en möbel alla vänder sig till när det blir fest.

Vilket djur skulle du vilja vara och varför? Surikat, för jag var det i mitt förra liv.

Soundtrack of your life? Non, je ne regrette rien - Edith Piaf

Om du skulle lägga ut en bekännelse på Gävlestudentens bekännelse, vad skulle den då handla om? Något snuskigt som hänt en “nära vän”.

Kommentera

Publiceras ej